Velkommen til høstmesse 20. - 23. september!
KLIKK HER for program  eller HER for campingregler

Kontakt Lians Caravan & Fritid AS

Salgsavdeling
 

Chat via Facebook

Med luksusmodellene Arto og Flair ønsker Niesmann + Bischoff å tenke nytt, utradisjonelt og bryte gamle normer innenfor bobilmarkedet.

Vil bli bobilenes Apple og Adidas

Luksusbobilene Arto og Flair skal bli en merkevare for livsstil på linje med Apple og Adidas. Det er målet, ifølge daglig leder i Niesmann + Bischoff, Hubert Brandl.

- Niesmann + Bischoff skal ikke bare være en trendsetter i utviklingen av bobiler. Vår kampanje «built to go further» er et viktig og stort skritt i retning av å bygge Niesmann + Bischoff til en like kjent merkevare for livsstil i bobilsegmentet på samme måte som Apple og Adidas har gjort det på sine områder. Vi mener vi har alle forutsetninger for å lykkes, sier Brandl.
Niesmann + Bischoff har vunnet prestisjetunge designpriser som Red Dot Award og Automotive Brand Contest, hvor en bobil-produsent for første gang ble utpekt som en vinner av den uavhengige juryen.
Audi og BMW

- Utseende, design og komfort har blitt stadig viktigere for kundene i dette markedet. Hvor mye tradisjonell bildesign tåler en bobil uten å gå på akkord med dette?
- Til et visst nivå må bobilene også være en fryd for øyet. Vi har brutt tradisjoner som har oppstått over tiår i forhold til design og bobiler. De som kjører Audi og BMW for eksempel, legger stor vekt på utseende og bilenes linjeføringer. Vi orienterer oss også hele tiden mot dette. Vi ønsker å være den første i bransjen som tenker nytt, utradisjonelt og bryter gamle normer, både i forhold produktutvikling, men også merkevarebygging. Til tross for de store dimensjonene, mener jeg Flair er en ganske sporty og moderne bobil, sier Brandl.
Tilbakemeldinger fra kunder har bidratt til utviklingen av nye Arto 88 EK, og har gitt en større arbeidsflate på kjøkkenet enn i tidligere modeller.
Designpriser

Responsen på de de to linerne Arto og Flair har vært svært positive fra mange hold. Både vanlige lesere og fagkyndige juryer har sendt disse bobilene til topps i kåringer. Ikke bare i Tyskland, men de er også kåret og stemt frem som årets bobil i både Storbritannia og Nederland.

–Vi har også vunnet prestisjetunge designpriser som Red Dot Award og Automotive Brand Contest hvor en bobil-produsent for første gang ble utpekt som en vinner av den uavhengige juryen. Det er priser som taler for seg selv, men det er ekstremt viktig at vi fortsetter å lytte nøye til våre kunder og interessenter. Når alt kommer til alt er det disse menneskene som skal reise rundt i Arto og Flair i flere uker i året og noen ganger enda lenger, både uker og noen ganger måneder, sier Hubert Brandl.

Han mener et godt eksempel på hvordan tilbakemeldinger implementeres i produkter er den nye Arto 88 EK hvor det ble uttrykt et stort ønske om en noe større arbeidsflate på kjøkkenet.

Utseende, design og komfort har blitt stadig viktigere for kundene i bobilmarkedet.

Trender og design

Brandl mener også at det er helt avgjørende og ha et konstant fokus på design og nye trender for å nå yngre, kjøpesterke grupper i midten av 30-årene til slutten av 40-årene.

– Det er mange mennesker i denne gruppen som tjener gode penger. En investering i en bobil er også en investering i en bestemt livstil. Men innenfor denne livsstilen vil det være de som er på jakt etter det litt spesielle også designmessig, som modellene Arto og Flair, sier Brandl.

Til tross for en viss stagnasjon i det generelle bobilmarkedet, har Niesmann + Bischoff med sine nye modeller hatt en økning i produksjonen på 40 prosent og for inneværende år er alt solgt ut.

Aktuelt

Bestill verkstedtime og deler